Forumindex RCDrift, WCDC
WestCoast DriftCrew, RCDrift
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


låst fram?

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Teknik
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
husse



Registreringsdatum: 23 maj 2009
Inlägg: 61
Ort: Timrå

InläggPostat: 2009-06-09 13:22:30    Rubrik: låst fram? Svara med citat

har en fråga angående låst diff fram.
hoppas detta hamnar på rätt ställe?
annars flytta den.
hur stor är skillnaden på att ha låst diff fram
om man jämnför mot inte låst, på köregenskaperna?
har det nånting att göra med över/understyrning?
jag håller ju på med min mcd drifter som ni säkert vet?
har ju låst bak nu. ska nog låsa fram oxå??
_________________
Jag handlar av www.swedrc.se
Timrå Bre Sladders!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Apehanger



Registreringsdatum: 28 april 2009
Inlägg: 821
Ort: Skara

InläggPostat: 2009-06-09 15:59:36    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker att de understyr mer in i kurvorna men de är lättare att hålla ett fint ställ med låst även fram....

Hur som hellst så märks de skillnad och jag kan bara säga prova dig fram för de är en smaksak...
_________________
VincentVega skrev:
Är jag inte "lika mycket" moderator som MiniDv, eller hur kommer det sig att mitt användarnamn inte är lika grönt och fint som hans?


Karossbilder: http://wcdc.forum24.se/wcdc-about471.html&highlight=
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
husse



Registreringsdatum: 23 maj 2009
Inlägg: 61
Ort: Timrå

InläggPostat: 2009-06-09 16:03:19    Rubrik: Svara med citat

oki!
thanks mate!
_________________
Jag handlar av www.swedrc.se
Timrå Bre Sladders!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Poppe
Site Admin


Registreringsdatum: 27 april 2009
Inlägg: 1627
Ort: Göteborg

InläggPostat: 2009-06-09 16:11:34    Rubrik: Svara med citat

Det är en smaksak. Jag och City kör med framdiffar som är "halvlåsta"
eller även kallat för "lagom" låst.... hmm
Helt öppen diff är jag inte överförtjust i iaf....
_________________
Mvh // Poppe
WestCoast DriftCrew
| Yokomo MR-4TC SD SSG Black Carbon Drifter | Novak Slydr 6.5t | Bluebird BMS-631MG |
| Yokomo MR-4TC BD Black Carbon CountersteerDrifter | Novak GTB EX 8.5t | Bluebird BMS-820DMG+HS |
| Intellect Lipo 7,4V 2 x 5000mAh & 2 x 4600mAh | Losi DSM 2.4GHz |

| Nissan Skyline 2000 GT-R Kupé | Nissan Skyline R32 | Drift Patrol Nissan Skyline R34 | Nissan Skyline GT-R 35 |
| Nissan S13 | WestCoast DriftCrew Nissan S14 | Toyota Supra | Subaru Impreza | VW Golf Gti | VW Bubbla |
| Mazda Savanna RX3 | Lexus IS220 | Pågående projekt - Mitsubishi EvoX - Toyota Chaser |
| Mina filmer ---> http://www.vimeo.com/user943833/videos
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Cityhunter
Site Admin


Registreringsdatum: 30 april 2009
Inlägg: 1014
Ort: Alingsås

InläggPostat: 2009-06-09 16:19:28    Rubrik: Svara med citat

Framdiffen gör mer skillnad än många tror!
Det är fronten som avgör mycket hur lätt den låsta bakdelen ska få komma ut i sidleds förbi framhjulen när man svänger.

*Är framdiffen helt öppen kan framhjulen snurra åt varsitt håll lätt å låta bakdelen snurra förbi utan att båda framhjulen rullar frammåt alls, som att "vända på en femöring". Detta resulterar oftast i massa oönskade piruetter/att bilen vill snurra runt, och är oftast svår att hantera när man ska klara flera kurvor i rad åt olika håll då den har svårare att få med fronten tillbaks.

*Är framdiffen låst vill framhjulen driva bilen framåt lika mycket som bak så blir understyrt å bilen drar mest frammåt i kurvorna om man inte kommer kan slänga upp hela bilen på sidan genom att komma med moment. Detta problemet kan man lösa med en "one-way" kardan (kallas något annat till remdrivet) som agerar handbroms å låter bakdäcken glida ut och ikapp framhjulen när man bromsar så bilen lägger sig i sidleds innan man börja gasa för att fortsätta hålla bilen sidleds. Får man väl upp en bil med låsta diffar på bredden är de lätta att hålla kvar men är inte optimala på tighta kurvor som kräver snabba vändningar.

Själv kör jag ett mellanting med en olåst men trög diff fram så bakhjulen fortfarande kan gasa ut i sidleds förbi framhjulen i kurvorna, men diffen går inte så lätt så man gör oönskade piruetter runt stillastående inner framhjul (vanligt problem på hbx bilar där man inte kan dra åt den välldigt lösa framdiffen). Endast kuldiffar går att justera på detta sätt så en sådan diff fram är en bra uppgradering om det inte redan sitter orginal Smile

Hoppas det gick att förstå mitt långa svar Rolling Eyes

Mvh City
_________________
Peter Johansson, stolt smiley missbrukare Thumbup
WestCoast DriftCrew represent!
Solodrifting: http://www.vimeo.com/2319847
Mer filmer:
http://www.vimeo.com/user935050/videos
http://www.youtube.com/user/CityhunterPeter

Skyline 2F2F - Evil NSX - Kunnyz Chaser - Yakuza Soarer - Mazda RX-8 - Mazda RX-7 - Mazda RX-7 FC - S2000 Cabb - Toyota MR2 - Skyline Rally Martini Racing - Top Secret Supra - Silvia S13 Teamkaross
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Teknik Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.07 sekunder att ladda.